iPhone 6 Battery with Adhesive Strips

Part for Apple iPhone 6

€19.00

incl. VAT plus shipping costs

  • 11180

In stock, delivery time 1-3 business days

Pay directly with

incl. VAT plus shipping costs

  • 11180

In stock, delivery time 1-3 business days

Your iPhone 6’s battery isn’t what it used to be?

Replace it with a new iPhone 6 battery including the adhesive strips to hold it in place. This powerful new battery can help if your iPhone 6 crashes during heavy use because the voltage temporarily drops, your phone switches off when it gets cold, you can no longer charge it or turn it on, or the battery life is very low. Once you’ve installed your new battery, you can talk, listen to music, watch videos or do whatever you want on your phone for much longer. As always, we’ve tested this replacement part to make sure it meets our high standards for quality and functionality. That way, you know you’re getting a battery with full capacity.

Details

  • Replacement part inspected by an iDoc technician
  • High-performance rechargeable battery
  • Standby time of up to 10 days
  • Listen to audio content for up to 50 hours
  • Watch videos in HD for up to 11 hours
  • Up to 10 hours of internet use with 3G or LTE and up to 11 hours with Wi-Fi
  • Up to 14 hours of talk time with 3G

Technical Data

Dimensions
37 x 96 mm
Weight
28 g
Compatibility
iPhone 6
Type
Lithium-ion polymer battery
Milliampere-hours
1810 mAh
Volts
3.82 V
Watt-hours
6.91 Wh

Includes

  • ESD packaging for safe transport
  • iPhone 6 battery
  • Removable adhesive strips for iPhone 6

Repair guide

We offer a detailed step-by-step guide for this replacement part.

Frequently asked questions
about this product

  • I have questions about the repair

    You can ask your questions directly under the corresponding step in our repair guides. These questions will be answered by us and the community as soon as possible.
  • How long will the shipment take?

    Orders received by 14.00 on working days are usually shipped on the same day with DHL. Within Germany the shipment should arrive within one to three working days. You can find the tracking number in your account and it will be provided in the shipping confirmation.
    Shipping information
  • Where can I find the right repair instructions?

    On our repair guides page you will find detailed instructions on how to repair your device step-by-step.
    iDoc Instructions

Take charge and repair yourself:
With the help of our instructions.

Free repair guides

We will guide you through the repair of your device step by step.

Show repair guides
  • 4.65

9 Reviews

So far, 9 users have given this product an average rating of 4.65.

Write a review

Write a review

Enter your review for the iPhone 6 Battery with Adhesive Strips here.

The fields marked with an * are mandatory.

Enter your overall rating

We’ll only use your email address for messages about your post.


Close
7 August 2019

Iphone 6 Akku

Lieferung und Kontakt super. Schade ist nur das der Akku 4 Monate hält und dann defekt ist. Keine Lösung auf Dauer und mit dem Original Akku von der Haltbarkeit nicht zu vergleichen.

7 August 2019
iDoc

Response from iDoc

Hallo Christoph,

selbstverständlich hast du auf unsere Ersatzteile 6 Monate Garantie. Am besten du meldest dich, mit deiner Bestell- bzw. Rechungsnummer, bei unserem Support (support@idoc.eu).

Viele Grüße 

iDoc Berlin

6 July 2019

Gut aber...

Hallo, Vielen Dank für das präzise und gut erklärte Video, ich konnte ohne Probleme meinen Akku austauschen. Jedoch funktioniert seither meine hörmuschel gar nicht mehr, was mich irritiert da diese ganz woanders liegt als wo ich geschraubt habe. Irgendwelche Vermutung? Zusatzfrage: Sind die Klebestreifen für den Akku notwendig?

Vielen Dank

29 November 2018

Akkutausch. Bei Apple S6

Akkutausch hat wunderbar geklappt.

Gerät hatte die Uhrzeit nicht verloren. Alles hat sofort einwandfrei funktioniert.

Das hat Freude aufkommen lassen !

Danke für die einwandfrei Verpackung und Anleitung!

24 October 2017

Akku Top

Der gelieferte Akku schaut fast so aus wie der Original verbaute von Apple. Nur ohne Apple Logo natürlich, scheint aber auf den ersten Blick vom gleichen Hersteller zu kommen. Einbau war relativ problemlos, nur das ich anscheinend bei meinem ersten Versuch das Display nicht richtig angeschlossen habe, deswegen hatte ich am Display Streifenbildung. Schnell nochmal neu angeschlossen und dann hat alles funktioniert. Akku hatte noch keine Ladezyklen (laut iBackupBot) und eine max. mögliche Ladung von 1800 mAh. Das einzige was ich kritisieren kann sind die mitgelieferten Klebestreifen. Leider war einer schon beim auspacken komplett verdreht und dadurch unbrauchbar. Hab den Akku jetzt einfach nur mit einem Klebestreifen fixiert, hoffe es hält trotzdem. Prinzipiell ist das Set aber zu empfehlen.

24 October 2017
iDoc

Response from iDoc

Hallo Christoph,

wenn der mitgelieferte Klebestreifen beim Transport beschädigt wurde, liefern wir selbstverständlich Ersatz. Bitte kontaktiere doch unseren Service direkt per E-Mail unter store(at)idoc.eu.

Viele Grüße

iDoc

12 August 2017

Gut!

Habe einmal das Set mit Akku und Werkzeug und hier diesen Einzelnen gekauft: Akku ist äußerlich wie der Originalakku und hat die selben Beschriftungen. Nur ist kein Apple Logo drauf.

Der Akku war zu 32% geladen nach Einbau. Habe ihn leer gemacht durch Spiele spielen und Videos schauen. Danach geladen und das iPhone hält wieder so lange durch wie früher. Einwandfrei.

Würde ich wieder holen. Besser als ein extrem teures neues iPhone wenn man an sich mit seinem alten noch zufrieden ist.

3 May 2017

gut

akku ist gut

3 March 2017

Produkt gut, Autausch schwierig

Ich bin mit dem Produkt zufrieden. Leider war der Austausch sehr schwierig. Der alte Akku war extrem fest verklebt und ich habe ihn beim Entfernen stark beschädigen müssen. Beim nächsten Mal lasse ich das doch lieber machen.

2 March 2017

austausch

ich hab den akku hier geholt und eingebaut und mein iphone läuft wieder einwandfrei

20 February 2017

problem geloest

mein iphone ging leider immer wieder bei ca 30 prozent aus. hab diese batterie hier eingabaut und jetzt geht alles wieder wie frueher.

Recently viewed